Monday, July 18, 2011

"hujan matahari terbit"

lately, dengan mase yang begitu luas untuk aku...dan aktiviti yang sgt "sempit", aku lebih tergolong di kalangan orang yang memerhati. oleh itu aku lebih cenderung untuk mengabeskan masa "luasku" dengan menonton vcd n dvd.

deisebabkan influnce korea adala hebat pada alam ini dan akak ku juga merupakan peminta setia.. jadi aku telah diracuni penyakit ini juga. maka bermulalah episod hari2 aku dengan cerita2 korea yang aku masih belum juga tahu untuk bertutur bahasa tesebut. i should try someday n be fluence in that languange, so that x payah la aku terhegeh2 bace subtitle yg diberikan.

we got married
secret garden
music bank,(mtv version korea)
and alot more to list

group pon banyak jugak la aku dah update n dinputkan kedalam kotak pemikiran aku...thank kerana aku telah berjaya menambah ilmu tentang k-pop industry.

so, that later evening aku terdetik dihati unutuk membuka channel ONE HD yg ade di astro beyONd. fyi, astro beyond diinstall oleh akak aku atas sebab ade saluran korea nie la.aahahah..wat a dye hard fan kan akak aku nie..ngeh2!! so i look on this talk channel called WIN WIN. and the guest is RAIN. n memang sbelum nie aku mmg suke gak rain sblum aku kenal orag2 yang lain.

so, ntah ade perasaan ape yg timbul dalam sanubari nie bila aku dgr setiap persoalan yang dijawab oleh rain dan disitu timbul satu kesedaran bagi aku..




where " u cant get wat u want unless u really try hard to achieved it" yg mmg sinonim untuk aku rase. plus "hardwork is the only key to everything" yup!! bile adenye suara ini terdetik didalam minda aku....

hey girl wake up, dont make ur life full of shit and all the semangat yang ade pade aku dulu tetiba kembali bangun dan bersama2 menujah aku untuk terus mara semula. apa ada pada kegagalan untuk diratapi...ape yang ada pada bukan sempurna kecuali memperbaiki. mane ade sesuatu yg perfect. aku hanya memberikan pelbagai alasan untuk aku tidak berjaya.

artist2 korea yang aku kenallately nie..sume dlm lingkungan permulaan 20an. meraka telah menjelajah dunia dimana perkara ini amatlah aku idamkan. tapi dorang bukan simply can get it. they have to sacrifise, they have to let go something they like, they have to train alot. and wah...tiada wujud kemalasan bagi mereka. then aku kat cnie ape kurangnye pada mereka.even aku dah nak masuk separuh 20an, aku kene cuba mengubah itu semua.

bak kate rain, dlu die hidup susah ade saket kulit sebab die tak mamupu nak beli baju. bile die menari baju itu akan dpkai berulang2 kali sebab kemiskinan.but until then dia x penah putus asa.wow ive leart alot la from him dat nite. jgn takut gagal but just jadikan ia sebagai pengajaran masa akan datang. supaya x diulangi lagi!aku akan cube. aku akan cube.


aku takut untuk tidak berjaya. aku takut aku x da masa hadapan. aku takut aku gagal. aku takut aku susah.dan yangpaling aku takut aku tidak ada apa yg dpat disumbangkan pada mereka yang aku sayang. aku perlu takut. aku takut jika aku tidak takut.dan sekarang aku takut sebab aku x takut.

love,
farisya nadiah

No comments: