Thursday, February 27, 2014

Perjalanan Hari Itu

Hari-hari semalam berlalu..
ada yang ku perlu perbaiki,
bangunku ade juga jatuhku,
semalam aku lupa setia,
padamu yang Maha Esa.

Hari ini aku kembali kembara,
dibumi penuh suka duka,
kau titipkan ganjaran besar,
semangat ku kembali membara,
tapi sayang aku lupa,
kucup Egkau dengan Alhamdullilah.

hari itu, sedang leka aku bernyanyi,
runtun bahagia yang ku pura,
kau datang dengan kalamMu,
aku pasti aku sedar kau datang menyapa,
namun aku biarkan kau berlalu saja,
tanpa menyambutmu, peluk erat dekat padaku.

apakah aku lupa, semua yang telah kau titipkan,
dalam ruang halus hatiku,
bahwa kau lah kekeasihmu , tiada yang lain
tak pernah ada yang lain,
Ya Allah ampunkan aku, 
datangkanlah saat kemudian untuk ku perbaiki,
apa yang ku harus dan perlu ingat selalu,
tiada Engkau, tiada aku.

Regards,
Farisya Musa

No comments: